Felgi aluminiowe, czy stalowe?

Felgi stalowe przeważnie produkowane są maksymalnie do średnicy 17″ (i to tylko w przypadku nielicznych modeli samochodów). Właściciele aut o dużej mocy, które są wyposażone w większe niż standardowe zaciski i tarcze hamulcowe mają dzięki temu problem z głowy – w ich autach zazwyczaj nie zamontujemy felgi mniejszej niż 18 cali. Jedynym wyborem więc są felgi aluminiowe, które oczywiście są znacznie lżejsze niż felgi stalowe, co ma przełożenie między innymi na lepsze przyspieszenie auta.

W przypadku aut terenowych jak starsze modele Jeepa, Nissan Patrol lub Navara, Toyota Hilux, itp. które użytkowane są głównie w ekstremalnym terenie, dobrym rozwiązaniem są felgi stalowe 4×4. Felgi te mają wytrzymalszy lakier, większą nośność i ogólnie spisują się lepiej niż felgi aluminiowe. W przypadku uszkodzenia takiej felgi stalowej, koszt jej wymiany jest wielokrotnie niższy niż felgi aluminiowej o podobnej specyfikacji.

Z kolei w przypadku aut osobowych, felgi aluminiowe to praktycznie standard w wyposażeniu fabrycznym. Jedynie tańsze, małe auta w większości wyjeżdżają z salonu na felgach stalowych. Kierowcy zazwyczaj mają dylemat jeżeli chodzi o zakup kompletu opon na zimę. Czy wybrać same opony, czy może całe koła wraz z felgami. Jeżeli zdecydujemy się na to drugie rozwiązanie, to jakie felgi? Aluminiowe, czy stalowe? Felgi aluminiowe zimowe od około 2 lat są sprzedawane w salonach – do tej pory w tej dziedzinie prym wiodły stalówki. Aktualnie felgi aluminiowe niczym nie ustępują felgom stalowym jeżeli chodzi o jazdę w ekstremalnych warunkach zimowych. Pod względem wizualnym zdecydowanie je przewyższają. Jedynym minusem pozostaje cena, natomiast różnica na dzień dzisiejszy nie jest tak przytłaczająca jak to było wcześniej (koszt jest większy o około 30-40%).

Warto również wspomnieć o produkcie renomowanej firmy ALCAR (niemiecki producent felg aluminiowych i stalowych) – jest to kompromis pomiędzy felgą stalową i aluminiową – tak zwana felga hybrydowa zimowa (felga stalowa). Lakierowanie i wzór imitują felgę aluminiową – sam materiał to stop stali. Cena takich felg jest niższa niż felg aluminiowych.

Wszystkie markowe felgi aluminiowe i stalowe są kompatybilne z czujnikami ciśnienia. Prostowanie felg aluminiowych jest łatwiejsze niż felg stalowych.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *